Žurnalo „Top Gear Lietuva“ ir TV laidos „Autopilotas“ žurnalistų komandai mintis surengti šį bandymą kilo sužinojus, kad lygiai prieš 10 metų, 2009-ųjų vasarą, Lietuvos rekordų suvestinėje atsirado įrašas, kuris skambėjo taip: „Ilgiausiai be alyvos dirbęs vidaus degimo variklis“. Anuomet šis pasiekimas buvo užfiksuotas Kauno autobusų parko aikštelėje, kai automobilio „Mazda 323“ variklis be pertraukos dirbo 2 val. 7 min. Redakcijos tai priėmė kaip iššūkį.


Tad naktį iš penktadienio į šeštadienį „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje ilgiausiai be alyvos dirbančio variklio rekordas buvo pagerintas važiuojant „Volkswagen Touran“ automobiliu, kurį pasikeisdami vairavo „Top Gear Lietuva“ žurnalistų komanda Karolis Birgilas ir Tadas Markevičius. Automobilio dyzelinis 1,9 litro, 74 kW variklis be pertraukos dirbo 2 val. 30 min. Ramaus važiavimo tempu iš viso trasoje buvo nuvažiuoti 83 kilometrai.


Kaip ir prieš dešimtmetį, šis eksperimentas buvo atliekamas iš variklio išleidus alyvą. Eksperimentą fiksuojant operatoriui, fotografui ir stebint būriui smalsuolių, alyva buvo išleista „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos garaže. Klausiate, kame šio triuko paslaptis? Atsakymas – automobilio varikliui buvo panaudota „RVS master“ mineralinė metalo atstatomoji medžiaga.

„Tai yra remonto priemonė, skirta atstatyti nusidėvėjusius metalinius paviršius. Šis mineralų mišinys, patekęs į automobilio mazgus kartu su alyva, padengia paviršius metalo keramika ir dėka trinties atstato sudėvėtus metalinius paviršius iki gamyklinių parametrų“, – sakė Antanas Pocius, įmonės „RVS Technologija“ vadovas. „Eksperimentą baigėme tikrai ne dėl to, kad pavargo variklis – labiau pavargome patys, rekordą užfiksavę apie pusę trijų nakties. Variklis nerodė jokių požymių, kad būtų kokių nors problemų – panašu, kad galėjome dar ilgai ir nuobodžiai sukti ratus naktinėje lenktynių trasoje. Tad finišavome trasoje praleidę 2,5 valandos ir išvykome ilsėtis“, – pasibaigus šiam bandymui pasakojo „Top Gear Lietuva“ vyr. redaktorius T. Markevičius.